ویژگی‌های ماشین تزریق پلاستیک سروو موتور اتوماتیک

ویژگی‌های ماشین تزریق پلاستیک سروو موتور اتوماتیک

امروزه درآمدزایی در خط تولید محصولهای پلاستیکی به میزان چشمگیری افزایش یافته است و دلیل عمده این موضوع، عدم استفاده از نیروی انسانی و تمام اتوماتیک کردن خط تولیدات است. رباتها از جمله مواردی هستند که نقش بسیار مهم و بزرگی را در اتوماتیک شدن دستگاه تزریق پلاستیک ایفا میکنند. این ماشینها معمولا دارای قدرتهای گیره از 70 تا 600 تن هستند.

دستگاهی که قصد معرفی آن را به شما داریم، ممکن است در نگاه اول قیمتی بالا داشته باشد اما مزایایی که دارد مانند کاهش مصرف برق و کاهش هزینه‌های جانبی آن به صورتی است که قیمت تهیه آن را میتوان نادیده گرفت. این دستگاه از جمله پر طرفدارترین مدلها است که کم شدن مصرف برق از دلایل عمده آن به حساب می‌آید.

 

ویژگیهای ماشین اتوماتیک سروو موتور

 

  • مصرف برق بسیار پایینی دارد و از میزان 20 تا 80 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی میکند که دلیل عمده آن عدم روشن بودن پمپ به صورت دائم است.
  • پمپ دستگاه در هنگام کار کردن صدای بسیار اندکی را از خود تولید میکند که دلیل آن این است که سروو موتور دارای پمپ دنده‌ای هیدرولیک است و پمپهای دبی ثابت و متغیر در آن استفاده نشده است.
  • سرعت دستگاه تزریق پلاستیک سروو موتور در مقایسه با ماشین آلاتی که پمپهای دبی ثابت یا متغیر دارند، بسیار بالاتر است.
  • دستگاه در کنترل فشار، دقت بسیار بالایی دارد.
  • این ماشین دقت بالایی در کنترل دما دارد.
  • کنترل مناسبی که روی دما و فشار انجام میشود، سبب میشود که یکنواختی در تولیدات ایجاد میشود و کیفیت محصولات نهایی تا میزان زیادی افزایش یابد.
  • مدار هیدرولیک در سیستم سروو موتور، ساده طراحی شده است و به همین دلیل کار تعمیرات و نگهداری دستگاه را بسیار آسانتر میکند.
  • این دستگاه سبب کاهش دمای روغن هیدرولیک میشود و طول عمر روغن هیدرولیک را به میزان زیادی افزایش میدهد.
  • تنها در مواقعی که نیاز باشد، فرمان روشن شدن پمپ برای جریان یافتن میزان مورد نیاز روغن صادر میشود. بنابراین در مواقعی که نیازی به جریان روغن نیست، سیستم هیدرولیک خاموش میشود و به صورت دائم کار نخواهد کرد که در نتیجه مصرف برق کاملا به صفر میرسد و از گردش بی مورد روغن در سیستم هیدرولیک جلوگیری میشود.

 

کاربرد و موارد استفاده از دستگاه اتوماتیک سروو موتور

 

از این ماشین تزریق پلاستیک در تولید محصولاتی با خصوصیات و ویژگیهای منحصر به فردی استفاده میشود که شامل موارد زیر است:

  1. 1. این دستگاه برای محصولهایی که برای خنک شدن و کاهش دما به زمان زیادی نیاز دارند، بسیار مناسب است.
  2. 2. مورد استفاده بعدی از سروو موتور در مواقعی است که محصول باید فشار نگهدارنده به مدت زمان زیادی روی آن قرار داشته باشد و این فشار نگهدارنده را باید تا مدت زمان طولانی تحمل کند.
  3. 3. برای مواردی که قطعه‌های جداره، ضخیم هستند و به اندازه بیش از 2 میلی متر میرسند.
  4. 4. جهت استفاده برای محصولاتی که فشرده، سنگین وزن و بزرگ هستند، استفاده از این دستگاه توصیه میشود.
  5. 5. تجهیزاتی که سیکل و یا بازه زمانی تولید آنها به میزان قابل توجهی است، دستگاه سروو موتور برای تولید آنها گزینه بسیار مناسبی است.

 

بیشتر بخوانید:

امتیاز مقاله: 0

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا