راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک

راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک

راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک

تقریباً تمام قطعات پلاستیکی که در اطراف ما وجود دارند با استفاده از دستگاه‌های تزریق پلاستیک ساخته شده‌اند، به عملیاتی که به واسطه آن محصولات پلیمری با استفاده از فرایند قالب گیری ساخته می‌شوند تزریق پلاستیک گفته می‌شود، مکانیزم کاری این دستگاه‌ها به این صورت است که پلیمر ذوب شده به وسیله مارپیچ به داخل قالب فرستاده می‌شود و به شکل قالب در می‌آید، و پس از خنک شدن به شکل قطعه نهایی وارد بازار می‌شود.

 

نکاتی برای خرید ماشین تزریق پلاستیک

 

کیفیت و کارایی دستگاه‌های تزریق اهمیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل ضروری است در هنگام خرید این دستگاه‌ها نکاتی را در نظر داشته باشید

 

1- کیفیت قطعات دستگاه

 

حتماً در زمان خرید تمام قطعات را از نظر کیفت بررسی نمایید تا بعداً با مشکل مواجه نشوید. جنس و کیفیت بخش‌های مهم مانند ماردون، شیرها و پمپ را چک کنید،

 

2- خرید دستگاه‌های کارکرده

 

خرید دستگاه‌های کارکرده به جای دستگاه‌های نو می‌تواند هزینه‌های شروع کار را تا حد زیادی کاهش دهد اما حتماً در نظر داشته باشید که همه ماشین آلات عمر مفید مشخصی دارند و بیش از این زمان کار کردن با آنها می‌تواند هزینه‌های زیادی برای شما در پی داشته باشد. و ممکن است به مرور هزینه خرید یک ماشین صفر را برای تعمیر آنها هزینه کنید.

 

3- میزان مصرف برق

 

از مهم‌ترین بخش‌های هر دستگاه تزریق پلاستیک دینام، المنت و ترموستات آن هستند، خرید دستگاه‌هایی که از دینام بی کیفیت و با سیم کشی ارزان استفاده می‌کند ممکن است در به صرفه به نظر برسد اما به دلیل مصرف برق بالای این دستگاه‌ها در نهایت مجبور به پرداخت چند برابر هزینه باشید.

 

4- مارک و برند سازنده دستگاه

 

به جرات می‌توان گفت برند دستگاه نشانگر کیفت ساخت آن است، به این دلیل که برخی کارخانه‌های شناخته شده دستگاه‌های باکیفیت و دقت فروانی تولید می‌کنند، اما در مقابل کارخانه‌هایی اقدام به تولید دستگاه‌های بی کیفیت می‌کنند که پس از گذشت زمان کوتاهی با مشکل مواجه می‌شوند و هزینه‌های زیادی را برای تعمیر به شما تحمیل خواهند کرد.

 

5-  قیمت دستگاه

 

از دیگر عوامل مهم در انتخاب دستگاه تزریق مناسب قیمت آن است. عوامل زیادی در قیمت این دستگاه‌ها تأثیر دارند، این عوامل شامل موارد زیر هستند.

 

  1. 1- برند و کارخانه تولید کننده دستگاه عامل مهمی در قیمت آن هستند، دستگاه های برندهای معتبرتر معمولا قیمت بالاتری نیز دارند.
  2. 2- ابعاد دستگاه تزریق، درصورتی‌که دستگاهی برای تولید قطعات کوچک‌تر خریداری کنید قیمت کمتری در مقایسه با خرید دستگاه برای تولید قطعات صنعتی خواهید پرداخت.
  3. 3- قالب تزریق پلاستیک، درصورتی‌که از قالب‌های پیش‌ساخته استفاده کنید، در مقایسه بازمانی که نیاز به طراحی قالب اختصاصی دارید خواهید پرداخت.
  4. 4- قیمت دستگاه‌های کارکرده تقریباً نصف قیمت دستگاه‌های نو است، با خرید دستگاه‌های دست‌دوم می‌توانید هزینه شروع کار را کاهش دهید، همچنین دستگاه تزریق پلاستیک چینی در مقایسه با سایر انواع قیمت پایین‌تری دارد.

بیشتر ببینید:

لیست محصولات تولید کنندگان دستگاه تزریق پلاستیک

 

امتیاز مقاله: 0

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا