نایلونهای گلخانه‌ای

نایلونهای گلخانه‌ای

نایلونهای گلخانه‌ای از جمله نایلونهایی هستند که به عنوان یک سد دفاعی بسیار عالی برای مقابله با عوامل خارجی مورد استفاده قرار میگیرند و نقش مهمی را در بقا گیاهان در داخل یک گلخانه ایفا میکنند. از جمله شرایط محیطی که برای رشد مناسب گیاهان باید وجود داشته باشد، آب، خاک و نور است.

برای ایجاد محیط پرورشی مناسب برای گیاهان با شرایط محیطی مد نظر، استفاده از نایلونهای گلخانه‌ای پیشنهاد میشود. نایلونهای گلخانه‌ای را از نوعی پلی اتیلن سبک میسازند.

 

وجود نور برای تولید میوه در گیاهان

 

گیاهان برای انجام عمل فتوسنتز و تولید پروتئین به وجود نور نیازمند هستند. بنابراین نایلون گلخانه‌ای برای چنین محیط‌هایی بسیار مناسب است زیرا نور را بسیار با کیفیت و به میزان مورد نیاز گیاهان از خود عبور میدهد و به رشد صحیح و کشت داخل گلخانه بسیار کمک میکند که برای ایجاد چنین شرایطی رنگ و ضخامت این نایلونها بسیار مهم و تاثیر گذار هستند.

 

رنگ و ضخامت مناسب نایلون گلخانه‌ای

 

نایلونهایی که در محیط گلخانه مورد استفاده قرار میگیرند، بهتر است که بی رنگ باشند زیرا در کیفیت نور عبوری از خود بسیار موثر هستند. در واقع میتوان گفت که نایلونهای بی رنگ طول موج‌های نور لازم برای انجام عملیات فتوسنتز را بهتر از خود عبور میدهند و برای رشد و پرورش در اختیار گیاهان قرار میدهند و به تولید پروتئین در گیاهان کمک میکنند.

 

ضخامت نایلون گلخانه ای را میتوان به عنوان یک عامل مهم دیگر در نفوذ نور به داخل گلخانه معرفی کرد. به عبارتی دیگر میتوان گفت که به هر میزان که ضخامت نایلون کمتر باشد، نور میتواند به میزان بیشتری از آن عبور کرده و در دسترس گیاهان قرار گیرد.

 

افزودنی‌های نایلونهای گلخانه‌ای

 

به این نایلونها میتوان افزودنی‌های مختلفی را اضافه کرد که سبب بهره وری بیشتر از آنها میشود.

 

افزودنی ضد نور خورشید یا ضد اشعه ماورا بنفش

 

 نایلونهایی که دارای خاصیت ضد uv هستند، طول عمر بالاتری خواهند داشت زیرا در برابر نور خورشید در امان هستند و همچنین از گیاهان در برابر اشعه ماورا بنفش به خوبی محافظت میکنند. میزان افزودن uv در محیط‎های مختلف متفاوت است که با توجه به میزان تابش نور خورشید، مقدار استفاده از این افزودنی میتواند متفاوت باشد.

 

افزودنی مادون قرمز ir

 

در طول روز به دلیل تابش نور آفتاب، دما افزایش می‌یابد که در طول شب به دلیل نبود خورشید، دما کاهش پیدا میکند. از این رو جهت تنظیم صحیح دما از افزودنی‌های مادون قرمز استفاده میشود. همچنین نایلونهایی که دارای افزودنی ir هستند از گیاهان در مواقعی که تابش نور خورشید بسیار شدید و گرم است، به خوبی محافظت و مراقبت میکنند. و شرایط رشد آنها را فراهم میکنند.

 

تولید نایلونهای گلخانه‌ای

 

نایلونهایی که برای ساخت سقفهای گلخانه‎ای مورد استفاده قرار میگیرند را میتوان در انواع ابعاد و ضخامت با توجه به نیاز و سفارش مشتری تولید کرد. عرض این نوع از انواع دیگر بیشتر است به همین دلیل برای تولید چنین نایلونهایی از دستگاه تولید نایلون مخصوص این کار استفاده میشود و نایلونهایی با مشخصات و عرض مد نظر تولید و در اختیار مشتری قرار میگیرد. و تولید آنها با ابعاد سفارشی امکان پذیر است.

بیشتر ببینید:

محصولات شرکت های تولید کننده نایلون گلخانه

بیشتر بخوانید:

امتیاز مقاله: 0

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا