ویژگی دستگاه های دوخت نایلون

ویژگی دستگاه های دوخت نایلون

نایلونها پس از تولید توسط دستگاه تولید نایلون نیاز به برش و دوخت دارند. برای انجام این کار نیز دستگاه‌های مخصوصی وجود دارد که در انواع مختلف و گوناگون در بازار موجود هستند. دستگاه‌های دوخت برای هر نوع از نایلونها متفاوت است و امکان دوخت نایلونها در طول و عرضهای مختلف امکان پذیر است.

 

انواع دستگاه دوخت برای انواع مختلف نایلون

 

  1. برای دوخت نایلکسهایی که کاربرد عمومی دارد، دستگاه‌های ته دوز بسیار مناسب هستند.
  2. نایلونهای که به صورت صنعتی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند را توسط دستگاه بغل دوز اقدام به دوخت آنها میکنند.
  3. نایلونها و کاورها با مصرفهای اداری با دستگاهی به نام دوخت اداری اقدام به دوخت آنها میشود.
  4. برخی از نایلونها به مانند کیسه‌های فریزر و کیسه‌های مخصوص زباله را جهت پر فراژ کردن آنها از دستگاه دوخت پر فراژی استفاده میکنند.

 

دوخت نایلون

 

انواع دوخت نایلونها

 

از جمله مهمترین مراحلی که در پروسه تولید نایلون و نایلکس باید طی شود، انجام دوخت صحیح آنها است. دوخت با توجه به نیاز و سفارش مشتری انجام میشود که انواع دوخت شامل موارد زیر میشود:

  1. 1- دوخت تقویت حرارتی.
  2. 2- دوختهای تقویت چسبی.
  3. 3- دوختهای از بغل.
  4. 4- ته دوخت‌ها.
  5. 5- دوخت از سه طرف.
  6. 6- دوخت ساندیسی.
  7. 7- دوخت التراسونیک.
  8. 8- دوختهای دسته زنبیلی.

 

انواع دستگاه‌های دوخت نایلون

 

دستگاه دوخت دستی:

 

این انواع از بدنه‎های آلومینیومی ساخته و طراحی شده‌اند، دارای تایمرهای حرارتی هستند و در سایزهای کوچک، بزرگ و متوسط در بازار موجود هستند. دو مدل دستگاه دوخت دستی، ساده و کاتر دار وجود دارد.

 

در انواع کاتر دار در قسمت میانی آن کاتر و یا برنده وجود دارد که هر نایلون پس از انجام عملیات دوخت، برش زده میشود که این امکان در انواع ساده آنها وجود ندارد و دستگاه تنها قادر است که سر نایلون را دوخت بزند اما هر دو نوع آنها از نظر ترانس و المنت، مشابه یک دیگر هستند. دستگاه‎های دستی از ارزانترین مدلها هستند که برای استفاده در فروشگاه‌ها، کارگاه‎های کوچک و مانند اینها بسیار مناسب هستند.

 

دستگاه دوخت ریلی:

 

دوخت ریلی که برای انواع مختلف جنسهای نایلون مناسب است، در دو مدل افقی و عمودی وجود دارد.

 

مدل افقی خود به دو صورت پایه دار و بدون پایه موجود است که انواع افقی پایه دار ریلی مجهز به پایه‌ و یا کنسول هستند و هر یک از این دو مدل به صورتهای رنگی مختلف و استیل وجود دارند.

 

دوخت ریلی عمودی دارای گیربکس‌های عمودی است و در مدلهای استیل و رنگی نیز میتوانید آنها را تهیه کنید.

 

قابلیت مشترک بین دو مدل عمودی و افقی این است که امکان کنترل سرعت و حرارت در آنها به سادگی امکان پذیر است و استفاده از آنها میتواند برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد. جهت استفاده در صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی، الکتریکی و مانند اینها مناسب است.

 

دستگاه دوخت پدالی:

 

با تنظیم حرارت مورد نیاز و با فشار بر پدال میتوانید دوخت را به صورتی با کیفیت انجام دهید. پدال این مدل دستگاه‌ها در دو مدل برنجی و المنتی وجود دارد. در این مدلها نوع خاصی از تکنولوژی الکتریکی به کار رفته است که زمان دوخت را کاهش میدهد. برای تهیه به سرمایه اندکی نیاز دارید و با عملکرد ساده و عالی دارد که شما را سود دهی بالایی خواهد رساند.

 

دستگاه دوخت پدالی ساده المنتی را میتوانید به صورت تک محور و دو محور تهیه کنید که مدل دو محور آنها از استحکام و پایداری بالاتری برخوردار است. همچنین دستگاه دوخت پدالی سنگین چدنی در دو مدل تک محور و دو محور امکان تهیه دارد که هر یک را با توجه به نیاز خود میتوانید تهیه کنید. از هر یک از این دو مدل میتوانید در صنایع مختلف مانند صنعت قطعات الکترونیکی، صنایع غذایی و مانند اینها و در بسیاری از کارخانه‎های تولیدی، کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

امتیاز مقاله: 0

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا