کاربردهای دستگاه شیرینک پک

کاربردهای دستگاه شیرینک پک

 شیرینک به معنی کشیده شدن و واژه پک نیز به معنای بسته است. بنابراین شیرینک پک نوعی بسته بندی است که پوششی بسیار صاف و شفاف از جنس پلاستیک را به دور کالا ایجاد میکند و سبب میشود که گرد و خاک و آلودگی به داخل محصول وارد نشود. عملیاتی که برای این منظور باید انجام شود توسط دستگاهی به نام شیرینک پک صورت میگیرد.

 

نحوه کارکرد دستگاه شیرینک پک

نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که محصول را توسط نوار نقاله درون کوره هدایت میکند، در این کوره به لایه پلاستیکی حرارت داده میشود تا کاملا نرم و پخته شود، سپس محصول به انتهای کوره هدایت میشود که در آن قسمت فنهای خنک کننده قرار گرفته‌اند که سبب میشوند نایلون شیرینک منقبض شده و به دور محصول قرار گیرد وعملیات بسته بندی به اتمام میرسد. توجه داشته باشید که در چنین دستگاه‌هایی میتوان میزان حرارت را در تنظیمات آن به راحتی مشخص کرد.

 

نحوه عملکرد دستگاه شیرینک پک

عملکرد این دستگاه‌ها به 4 نوع زیر تقسیم میشود:

  1. 1. عملکرد دستگاه دستی: عملیات دوخت و برش توسط دست انجام میشود و به صورت کلی حداقل موتور و جک در طراحی آنها به کار گرفته شده است.
  2. 2. عملکرد دستگاه نیمه اتوماتیک: عملیات دوخت و برش توسط جک انجام میشود. در بعضی از انواع آنها دو جک اضافی دیگر وجود دارد که برای هدایت محصول برای دوخت و نگهداشتن آنها در طی انجام این فرایند قرار داده شده‌اند.
  3. 3. عملکرد دستگاه اتوماتیک: این انواع بدون نیاز به دخالت اپراتور قابلیت کار کردن دارند و به خوبی قابلیت استفاده در خطوط تولیدی را دارند که به سادگی کار بسته بندی را به اتمام میرسانند. عملکرد این انواع به این صورت است که میتوانند در مدت زمان حدودی 15 دقیقه کار 100 محصول را بدون وقفه انجام دهند.
  4. 4. عملکرد دستگاه فول اتوماتیک: این دستگاه نسبت به مدل قبلی زمان بیشتری را بدون نیاز به اپراتور میتواند کار کند که معمولا کار بسته بندی 300 محصول را در مدت زمان تقریبی 1 ساعت میتوانند به پایان برساند. از دیگر مزایای آن این است که میتواند سرعت را به صورت هوشمندانه تغییر دهد و از هوش مصنوعی بسیار بالایی برخوردار است.

 

انواع دستگاه شیرینک پک

این دستگاه‎ها در انواع مختلفی وجود دارند:

  1. 1. مدل کابینتی: این مدل را بیشتر برای مصارف کارگاهی و خانگی مورد استفاده قرار میدهند، برای مثال در صنایع غذایی مانند رستورانها و هتلها بسیار پر کاربرد است. نیروی مورد استفاده در این انواع، برق است و به صورت تک فاز تولید میشود.
  2. 2. مدل تونلی: این نوع در بنگاه‌های صنعتی کاربرد فراوانی دارد و در مقایسه با مدل کابینتی از سرعت بالاتری برخوردار است و توسط آن میتوان بسته بندی را در تعداد بالاتری انجام داد. نیروی مورد استفاده در این انواع میتواند به صورت دوگانه سوز ­(برق و گاز) باشد و به صورت تک فاز و سه فاز امکان تولید دارد.
  3. 3. مدل پلی اتیلن: موارد استفاده این نوع بیشتر به منظور بسته بندی‌های سنگین برای باکسهای آب معدنی، نوشابه‌های خانواده و مانند اینها است. نایلون مورد استفاده برای این موارد باید از استقامت بالاتری برخوردار باشد.
  4. 4. مدل اتوماتیک کانوایر دار: این نوع از دستگاه‌ها سرعت بسته بندی بسیار بالایی دارند و امکان تنظیم میزان حرارت لازم برای آنها امکان پذیر است. از جمله مزایای این دستگاه‌ها این است که دارای تسمه نقاله هستند که میتوانند بعد از انجام عملیات بسته بندی محصول را به آرامی به سمت بیرون کابین هدایت کنند.

 

کاربرد دستگاه شیرینک پک

  • این دستگاه‌ها میتوانند پوششی مناسب را روی محصولات ایجاد کنند و از ورود نم، رطوبت، آلودگی و مانند اینها به داخل آنها جلوگیری کنند زیرا عایق‌های بسیار خوبی هستند که در برابر عوامل خارجی کاملا مقاوم هستند.
  • از جمله مزایای بسته بندی محصولات با این دستگاه‎ها این است که داخل محصول به خوبی قابل دیدن است زیرا از نایلونهای شفاف استفاده شده است.
  • در مواردی که لازم است کار بسته بندی صورت گیرد در صورتی که اندازه و شکل کالا به خوبی قابل رویت باشد، شیرینک کردن بهترین گزینه خواهد بود و پوششی مناسب و نازک را در اطراف آنها ایجاد میکند.
  • این دستگاه‎ها با بسته بندی انواع مختلف محصولها، کار حمل و نقل را بسیار آسان میکنند و سبب میشوند که بتوان چینش مرتبی حین جا به جایی داشت و چند محصول را به سادگی کنار هم قرار داد.
  • بسته بندی انواع محصولها مانند انواع کارتن، تجهیزات بهداشتی، غذایی و مانند اینها را توسط آنها میتوان انجام داد.

 

نکات خرید دستگاه شیرینک پک

برای خرید این دستگاه‎ها باید نکاتی را در نظر داشته باشید. هدف خود را از خرید چنین دستگاهی مشخص کنید و مشخص کنید که قصد بسته بندی چه نوع محصولاتی را توسط آن دارید. همچنین سرعت کار و میزان کیفیت بسته بندی محصولات را برای خود تعیین کنید و در انتها با توجه به حجم کاری و اپراتورهایی که برای شما کار میکنند، مدل مناسب با قیمت مناسب بودجه خود را خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید:

نایلون حبابدار 

دستگاه تولید نایلون

نایلون بسته بندی محصولات

امتیاز مقاله: 0

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا