در نمایشگاه آگروفود سال 98 چه گذشت؟

در نمایشگاه آگروفود سال 98 چه گذشت؟

در نمایشگاه اگروفود سال 98 چه گذشت؟

به گزارش پلیمرمال، نمایشگاه اگروفود که در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته فعالیت دارد، از تاریخ 28 خرداد سال جاری(98) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا تاریخ 31 خرداد 98 ادامه داشت.

همانطور که انتظار می‌رفت، اسقتبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت. با توجه به این که بخشی از این نمایشگاه در ارتباط با صنایع غذایی است، بسیاری از برندهای صنعت مواد غذایی در این نمایشگاه حضور داشتند، از این رو بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان را مردم عادی تشکیل می‌دادند.

نمایشگاه آگرو فودنمایشگاه آگرو فود

همچنین، شرکت‌های فعال در صنعت پلیمر در این نمایشگاه حضور داشتند که بیشتر آن‌ها در زمینه صنایع بسته‌بندی و تولید ظروف پلاستیکی فعالیت دارند؛ غرفه‌های این شرکت‌ها در سالن‌های 1/44 و 2/44 دیده می‌شد.

از سوی دیگر، با وجود استقبال چشمگیری که از این نمایشگاه صورت گرفت، خبری از بازدیدکنندگان خارجی نبود و بخش خارجی نمایشگاه نیز به چندین غرفه نه‌چندان بزرگ محدود می‌شد.

با توجه به این که حوزه فعالیت پلیمرمال در زمینه پلیمر است، بیشتر تمرکز این گزارش بر روی صنعت بسته‌بندی از زیرشاخه‌های حوزه پلیمر است و بیشتر بازدید پلیمرمال از سالن 44 بوده است.

ناگفته نماند در سالن 44 علاوه‌بر حضور صنایع بسته‌بندی و تولید ظروف پلاستیکی، چندین غرفه نیز به تولیدکنندگان فیلم‌های چند لایه و تک لایه (مورد استفاده در روکش گلخانه‌ها) اختصاص داشتند. همچنین، تعداد محدودی از تولیدکنندگان ورق‌های گلخانه‌ای (مورد استفاده در دیوارهای گلخانه) نیز در بین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه دیده می‌شدند. با توجه به این که بخشی از این نمایشگاه به صنعت کشاورزی اختصاص داشت، انتظار می‌ رفت شرکت‌ کنندگان و غرفه‌ داران این صنعت بیشتر از این میزان باشند.

بیشتر شرکت‌کنندگان بخش کشاورزی در این نمایشگاه را تولیدکنندگان فیلم‌های چند لایه و تک لایه، فیلم‌های استرچ، تولیدکنندگان صنعت چاپ و لیبل، تولیدکنندگان پریفرم و تولیدکنندگان ظروف پلاستیکی بادی مانند دبه ماست و ظروف پنیر و ..تشکیل می‌دادند.

اکثر شرکت‌کنندگان این نمایشگاه، از میزان بازدید از اگروفود در سال جاری رضایت داشتند و به گفته آن‌ها، این شرکت‌ها موفق به ایجاد ارتباطات موثری با مشتریان خود شده‌اند.

نکته جالب توجهی که در این نمایشگاه دیده می‌شد، حضور بازاریابان شرکت‌های دیگر برای معرفی و عرضه محصولات خود در غرفه‌ها بود.

اگرچه اگروفود به صورت اختصاصی در زمینه صنعت پلیمر نبود، اما تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه و به‌ویژه سالن 44 را فعالان صنعت پلیمر تشکیل می‌دادند.

در این نمایشگاه علاوه‌بر این که غرفه‌های ساده و معمولی وجود داشت، غرفه‌های بسیار زیادی با طراحی‌های جذاب دیده می‌شدند که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کردند. ناگفته نماند در برخی غرفه‌های ساده و معمولی، محصولاتی عرضه شده بود که نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. بسیاری از غرفه‌های به ظاهر ساده و معمولی را شرکت‌های نوپایی تشکیل می‌دادند که به‌ تازگی وارد این صنعت شده‌اند؛ با توجه به نوع محصولاتی که این شرکت‌ها ارائه می‌کردند، چشم‌انداز روشنی برای آن‌ها دیده می‌شود.

از دیگر نکات جالب توجه در این نمایشگاه می‌توان به پیشرفت تکنولوژی در صنعت بسته‌بندی کشورمان اشاره کرد؛ فعالان صنعت بسته‌بندی امروزه می‌توانند تقریبا تمام انواع بسته‌بندی را تولید کنند و فناوری ساخت در این صنعت بسیار به‌روز است.

در طبقه دوم سالن‌ 44 این نمایشگاه، پریفرم‌ های رنگارنگی دیده می‌شد که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. بیشتر شرکت‌کنندگان در این طبقه را تولیدکنندگان ظروف پلاستیکی از روش‌های تزریقی و بادی تشکیل می‌دادند. علاوه‌بر این، تولیدکنندگان پریفرم‌های بطری‌ها نیز در این طبقه حضور داشتند.

اگرچه بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از میزان بازدید و جذب مشتریان جدید رضایت داشتند، اما یکی از مشکلاتی که بیشتر تولیدکنندگان به آن‌ اشاره می‌کردند، تامین مواد اولیه برای تولید بود. به گفته بسیاری از تولیدکنندگان، تامین مواد اولیه از طریق بورس، بسیار دشوار شده است، همچنین، عرضه‌ها بسیار مستمر و دائم نیست و افرادی که دارای رانت هستند فقط می‌توانند مواد اولیه را از پتروشیمی‌ها خریداری کنند و به قیمت بالاتری در بازار به تولیدکنندگان عرضه کنند. بسیاری از این تولیدکنندگان حتی حاضر به پرداخت مبلغ بالاتری نسبت به قیمت بورس برای تامین مواد اولیه خود بودند، به شرط این که بتوانند به صورت ماهانه و مستمر به این مواد دسترسی داشته باشند.

امتیاز مقاله: 1

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا