چرا از ورق پلی کربنات در ساخت گلخانه ها استفاده میکنند؟

چرا از ورق پلی کربنات در ساخت گلخانه ها استفاده میکنند؟

 

چرا از ورق پلی کربنات در ساخت گلخانه ها استفاده میکنند؟

پلی کربنات پلاستیکی است که با مقاومت بالای ضربه،قابلیت عبور نور عالی و مقاومت در برابر آتش شناخته میشود.یکی از مصارف عمده ی پلی کربنات ، در صنعت کشت گلخانه ای است . برای ساخت گلخانه ها از ورق های دوجداره پلی کربنات استفاده میکنند.فضای خالی بین جداره ها سبب میشود تا انتقال گرما به حداقل میزان برسد ، بنابراین با نصب این ورق ها به عنوان دیواره و سقف در گلخانه ها میتوانیم دمای درون گلخانه را به میزان مطلوب برسیم.

از مزیت های ورق های پلی کربنات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• عایق گرما

به جرات میتوان گفت مهمترین مزیت ورق های پلی کربنات نسبت به شیشه عایق بودن آن در برابر انتقال گرما میباشد همین امر سبب میشود که بتوان دمای گلخانه ها را در طول سال ثابت نگه داشت .به طور کلی پلاستیک ها ضریب انتقال گرمایی کمتری نسبت به شیشه دارند و حتی اگر شما از ورق تو پر (میان دو جداره فضای خالی نباشد) و ارزان قیمت هم استفاده کنید انتقال گرمای کمتری نسبت به شیشه دارد.

• دوام بیشتر

ساختار پلی کربنات به گونه ای است که ماندگاری بیشتری نسبت به شیشه دارد .همچنین مقاومت بالا در برابر ضربه سبب میشود که این ماده در برابر حوادث و شرایط بد آب و هوایی ماندگاری طولانی تری داشته باشد.وزن سبک تر آن نسبت به شیشه حمل ونقل و نصب آن را به مراتب آسان تر کرده است.همچنین در صورت خرابی ورق ، پیدا کردن جایگزین ورق پلی کربنات در ابعاد خاص به مراتب ساده تر از شیشه است. شیشه یک ترکیب پیچیده است و کار کردن با آن جهت نصب در گلخانه ها نیازمند مهارت میباشد اما کار کردن با ورق های پلی کربنات بسیار ساده میباشد به یک فرد معمولی هم به راحتی میتواند ورق ها را نصب کند.

• نشکن بودن آن

بر خلاف شیشه ، پلی کربنات در صورت برخورد اجسام مانند :توپ ، سنگ و اجسام سخت دیگر دچار شکستگی نمیشود و از هم فرو نمی پاشد.بنابراین در مواقعی مانند تگرگ دیگر نگران شکستن ورق های نصب شده نخواهید بود

• پخش نور بهتر و محافظ در برابر اشعه uv

ورق پلی کربنات از شیشه ضخیم تر است و همین امر سبب شکست نور بیشتر ودر نتیجه پخش نور بهتر و یکدست تر است.همچنین از تابش مستقیم نور جلوگیری میکند به خصوص در فصل های مانند تابستان که تابش مستقیم خورشید ممکن است سبب سوختگی گیاهان شود.

از طرفی پلی کربنات طور طبیعی جاذب اشعیه فرابنفش میباشد گرچه تولید کنندگان به همین بسنده نمیکنند و از افزودنی آنتی uv نیز استفاده میکنند

• بهره برداری بیشتر از گلخانه.

ورق های پلی کربنات این امکان را به میدهد که در طول سال چندین بار کشت و برداشت داشته باشیم.عایق بودن گرما سبب میشود که در فصل های سرد گرمای داخل گلخانه خارج نشود . ودر فصل های گرم از تابش مستقیم جلوگیری میکند.

• نسب آسان وسریع

ورق های پلی کربنات به راحتی قابل نصب هستند و هم سایز بودن ورق ها باعث میشود که سریع تر بتوانیم آنها را نصب کنیم

• ارزان بودن

گرچه در گذشته قسمت ورق پلی کربنات از شیشه بیشتر بود اما امروزه وضعیت کاملا فرق کرده است و استفاده از ورق پلی کربنات بسیار ارزان تر و به صرفه تر است.

امتیاز مقاله: 2

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا