تولید بطری‌های 100 درصد قابل بازیافت از مواد بازیافتی

تولید بطری‌های 100 درصد قابل بازیافت  از مواد بازیافتی

شرکت Unilever بطری‌های کاملا قابل بازیافت را تولید کرده است که از مواد 100 درصد بازیافتی درست شده‌اند و برای مواد شوینده برند سانلایت (Sunlight) مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این بطری‌ها برای اولین بار است که در صنعت کالاهای مصرفی در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت Unilever از سال 2013 برای بسته‌بندی محصولات خود از ضایعات پلاستیک استفاده می‌کند. پروژه اخیر این شرکت هفته گذشته آغاز به کار کرد و بطری‌های بازیافتی اکنون برای بسته‌بندی مواد شوینده 750 میلی لیتری و 400 میلی لیتری مورد استفاده قرار می‌گیرند و در بازار آفریقای جنوبی عرضه خواهند شد. همچنین، قرار است این بطری‌ها به کشورهای دیگر نیز که برند سانلایت را بفروش می‌رسانند، ارسال شوند. این بطری‌ها از ترکیب PET های دسته اول و بازیافتی ساخته شده‌اند.

شرکت Unilever از سال 2013 از PET بازیافتی در تولید بطری‌های سانلایت استفاده می‌کند و در آن زمان میزان محتوای بازیافتی این بطری‌ها در حدود 25 درصد بود؛ این میزان در سال 2015 به 50 درصد رسید و برای اولین بار و بصورت آزمایشی در سال 2018 شروع به تولید بطری‌های 100 درصد بازیافتی کرد.

این شرکت مدعی است سال‌های متدامی زمان برده است تا بتواند بطری‌های کاملا بازیافتی را روانه بازار کند، زیرا چالش‌های بسیاری در جهت تامین مواد بازیافتی با کیفیت بالا و ایمن داشته است. از دیگر موانعی که بر سر راه آن‌ها قرار داشته این بوده است که بطری‌های جدید می‌بایست آزمایش شوند تا از سلامت، ایمنی و رعایت استانداردهای لازم در آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

این شرکت در تلاش است تا از پلاستیک‌ های 100 درصد بازیافتی و تبدیل آنها به وسیله دستگاه بازیافت پلاستیک به بسته‌بندی‌های مواد شوینده برند سانلایت خود استفاده کند و این پلاستیک‌ ها را طوری تولید کند که همچنان قابل بازیافت باشند. بسته‌بندی‌های جدید قرار است در نیمه اول 2019 مورد آزمایش قرار بگیرند و در سال 2020 بصورت انبوه در بازار عرضه شوند.

شرکت Unilever مدعی است که تولید و عرضه بطری‌های جدید قابل بازیافت نه‌تنها موجب کاهش میزان کربن و پلاستیک در کارخانه خود می‌شود، بلکه مشتریان تشویق می‌شوند تا به بازیافت و حفظ محیط زیست بیشتر توجه کنند.

مدیر برند سانلایت می‌گوید : "ما بعنوان فروشنده برتر مایع ظرفشویی در آفریقای جنوبی بر این باوریم که سانلایت، مسئولیت مهم و بزرگی در حفظ محیط زیست دارد. ما می‌خواهیم مشتریان را ترغیب کنیم تا در فرایند بازیافت نقش داشته باشند و از محصولات بازیافتی و حامی محیط زیست بیشتر استفاده کنند."

این شرکت مشتریان را تشویق کرده است تا از بطری‌های بازیافتی عکس بگیرند و آن را در شبکه‌های اجتماعی خود با هشتگ #Sunlightplayyourpart به اشتراک بگذارند.

پلاستیک‌های قدیمی دوباره متولد می‌شوند

شرکت Unilever در سال 2013 استفاده از مواد بازیافتی را در ساخت بطری‌های پلاستیکی خود آغاز کرد و متعهد شد تا استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی را در بسته‌بندی‌های خود تا سال 2025 به میزان 25 درصد افزایش دهد.

در سال 2017، بیش از 4800 تن PCR بازیافتی در بطری‌ های پلاستیکی شرکت Unilever مورد استفاده قرار گرفت و بیشتر آن‌ها به شکل پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و PET به کار گرفته می‌شدند.

دیگر شرکت‌های تولید اقلام مصرفی نیز در حال روی آوردن به استفاده از پلاستیک‌های PCR در بسته‌بندی‌های خود هستند. شرکت‌هایی نظیر SC Johnson اخیرا بطری‌های سرکه‌ای تولید کرده است که 100 درصد از پلاستیک‌های ساحلی ساخته شده‌اند.

امتیاز مقاله: 2

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا