تفاوت کیفیت نایلونها

تفاوت کیفیت نایلونها

نایلونها را با کیفیت‌های مختلفی میتوان تولید کرد که به مواد اولیه مورد استفاده در تولید آنها وابسته است و هر یک میتوانند موارد استفاده مخصوص به خود را داشته باشند. گرانولهای نایلون به پلاستیکهای گلوله مانند گفته میشود که از مواد پتروشیمی تولید شده‌اند. از گرانول نایلون در تولید انواع مختلف پلاستیکها استفاده میشود.

 

طریقه تولید گرانول نایلون

 

مواد گرانولی در صورتی نو به حساب می‌آیند که به صورت مستقیم از مواد پتروشیمی تولید شوند و جهت تولید مواد پلاستیکی به دست تولید کننده برسند. این مواد را میتوان از مواد اولیه بازیافتی نیز تولید کرد که در این صورت تبدیل به مواد اولیه ضایعاتی میشوند و به صورت کلی میتوان گفت که هر پلاستیک خاصیت گرانولی خود را بعد از انجام چندین عمل بازیافت پلاستیک از دست میدهد.

دستگاه گرانول ساز مواد اولیه پلاستیکی را دریافت میکند که این مواد اولیه میتواند شامل دمپایی پلاستیکی، لوازم تحریرهای پلاستیکی و مانند اینها باشد، پس از دریافت این مواد، دستگاه آنها را به دانه‌های گرانولی تبدیل میکند.

شکل این مواد باید به صورت گلوله‌ای و توپی باشد و دلیل اصلی آن این است که بتوان توسط آنها هر نوع از مشتقات پلاستیکی را تولید کرد. زیرا محصولاتی که با استفاده از گرانول میتوان تولید کرد، بسیار زیاد و غیر قابل شمارش هستند. برای مثال میتوان انواع پلاستیکهای صنعتی، غیر صنعتی، نایلون حبابدار، نایلون شیرینگ و مانند اینها را تولید کرد. همچنین برای ایجاد رنگهای دلخواه در آنها میتوان از پیگمنت رنگی حین تولید آنها استفاده کرد.

 

نایلون حبابدار

 

تاثیر گرانول در کیفیت نایلونهای تولیدی

 

در ارتباط با مقاومت و کارایی نایلولهایی که از مواد اولیه درجه 1 و یا مواد درجه پایین‌تر تولید شده‌اند باید گفت که تفاوتی بین آنها وجود ندارد. اما از نظر ظاهری، یعنی از لحاظ شفافیت و کدری و همچنین از نظر کاربردی با یک دیگر متفاوت هستند. در هنگام تولید نایلون هایی که باید برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار گیرند، باید نکاتی را در نظر گرفت.

 

تولید نایلونهای ضایعاتی:

 

به عنوان یک نمونه میتوان گفت که برای تولید کیسه‌های زباله نیازی به مواد اولیه نو و با کیفیت نیست و برای این کیسه‌های زباله معمولا از مواد اولیه درجه 2 یا 3 استفاده میشود. این کار سبب میشود که هزینه‌ها کاهش یابد و همچنین در حفظ و نگهداری محیط زیست بسیار کمک کننده هستند.

 

نایلون ضایعاتی

تولید نایلونهای بهداشتی:

 

اما به عنوان یک نمونه دیگر باید گفت که برای تولید محصولاتی که از نظر بهداشتی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، باید به طور حتم از مواد اولیه درجه 1 استفاده شود. بنابراین توجه داشته باشید که نایلون مواد غذایی و نایلونهای بهداشتی را با مواد اولیه کهنه نباید تولید کرد.

 

امتیاز مقاله: 0

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا