15 قدم برای پولدار شدن در 30 سالگی- بخش دوم

15 قدم برای پولدار شدن در 30 سالگی- بخش دوم

همانطور که در بخش اول گام‌هایی برای ثروتمند شدن در 30 سالگی اشاره کردیم، برنامه‌ ریزی برای دستیابی به موفقیت مالی و ثروتمند شدن را بهتر است از سنین پایین‌تر شروع کرد. اگر رویای ثروتمند شدن را در سر دارید، باید راهکارهایی را از جوانی پیش بگیرید تا شما را به هدفتان برساند.

در بخش قبل، به راهکارهایی نظیر داشتن برنامه‌ریزی مناسب، افزایش درآمد، ایجاد جریان‌های درآمدی متعدد، درامدهای غیرفعال، کاهش هزینه‌ها و کارآفرینی جهت دستیابی به موفقیت مالی اشاره کردیم. در این بخش با ما همراه باشید تا گام‌های موثر دیگری در این زمینه به شما معرفی کنیم.

• برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشید.

شما باید بین سنین 20 تا 30 سالگی برای بازنشستگی خود برنامه‌ریزی کنید. پس‌انداز کردن برای دوران بازنشستگی از عنفوان جوانی امری ضروری است. همچنین شما باید همیشه مقداری پس‌انداز برای مواقع ضروری داشته باشید تا در مواقع لازم از آن استفاده کنید و درگیر قرض و بدهی نشوید. از طریق پس‌انداز کردن برای طولانی مدت، اطمینان حاصل می‌کنید که پس از سی سالگی پشتوانه مالی مناسبی خواهید داشت.

• ریسک کنید.

اگر در مورد ثروتمند شدن جدی هستید، باید قدرت ریسک‌پذیری داشته باشید و بدانید که مسیرهای رسیدن به موفقیت قطعی نیستند. مسیرهای سنتی، مانند داشتن شغل ثابت و یک درآمد ثابت، ایمن‌تر هستند، اما ثروت معمولا از طریق پذیرفتن ریسک‌های حساب شده به دست می‌آید. نگذارید ترس شما را عقب نگه دارد. اگر آرزو‌های بزرگتری در سر دارید، به استقبال احتمالات مختلف و ریسک‌های گوناگون بروید .

• برنامه مالی خود را در حالت خودکار قرار دهید.

راحت ترین راه برای رشد ثروت این است که مطمئن شوید به طور مداوم به پول فکر نمی‌کنید. به بیانی ساده‌تر، بگذارید امور مالی شما خودکار عمل کنند. به این صورت که بلافاصله پس از دریافت حقوق خود، قسمتی از آن را بصورت خودکار به حساب پس‌انداز بازنشستگی و بودجه‌های ضروری منتقل کنید. اگر پرداخت‌های منظم برای قبض‌های انرژی، شهریه، هزینه‌های خودرو و ...ایجاد کنید، به طور منظم در حساب‌های سرمایه‌گذاری‌تان نیز پول پس‌انداز خواهید کرد. برنامه خودکار خود را دست کم یک بار در سال بررسی کنید و سعی کنید به مرور زمان میزان پس‌انداز خود را افزایش دهید.

• پیدا کردن مربیان خوب

مسیر موفقیت و ثروت به معنی هدایت ریسک و چالش‌های پیش‌روی شما در دهه ۲۰ زندگی‌تان است. داشتن یک مربی با تجربه در کنار شما ارزشمند خواهد بود؛ یک مربی خوب می‌تواند در زمانی که با مشکلات مواجه هستید، دچار شکست شدید یا بر سر دوراهی قرار گرفتید، به شما مشاوره بدهد. مهم‌تر از همه، یک مربی علاوه‌بر این که می داند چطور خود را جای شما بگذارد و با شما همدلی کند، به شما کمک کند تا با ابعاد مختلف خودتان آشنا شوید.

• فلسفه ذهنی خودتان را درباره ثروت داشته باشید.

باورها و نگرش‌های شما در مورد پول، توانایی شما برای دستیابی و حفظ ثروت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فلسفه شما درباره پول چیست؟ نظر شما درباره پس انداز پول و پرداخت بدهی‌های خود چیست؟ به چه نوع سبک زندگی عادت کرده‌اید؟
اگر می خواهید در دهه چهارم زندگی خود به فردی ثروتمند تبدیل شوید، باید فلسفه خود را درباره پول و ثروت مشخص کنید. شما نه تنها خواستار آزادی مالی هستید و تمایل دارید در جهت دستیابی به موفقیت مالی تلاش کنید؛ باید باور داشته باشید که توانایی و شایستگی ثروتمند شدن را دارید.

• در خودتان سرمایه گذاری کنید.

شما بهترین منبع سرمایه برای خودتان هستید. برای اینکه گزینه‌های خود را افزایش دهید و بهترین فرصت‌ها را پیدا کنید، باید در خودتان سرمایه‌گذاری کنید. این به آن معنی است که به توانایی‌ها، علایق و مهارت‌های خود نگاه کنید و بهترین راه را برای به حداکثر رساندن پتانسیل خود مد نظر داشته باشید.
این مسئله ممکن است به صرف پول و زمان برای آموزش و بهبود مهارت‌های شما احتیاج داشته باشد. شما باید ذهن خود را وسعت دهید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. باید به دنبال فرصت‌های ارزشمندی باشید که به شما در ایجاد بنیاد مالی کمک می‌کند.

• بزرگ فکر کنید.

جوانی و دیدن دنیا از دیدگاه منحصربفرد خودتان برای شما یک مزیت محسوب می‌شود؛ و این امکان را به شما می‌دهد تا احتمالاتی را ببینید که دیگران قبلا به دنبال آن بوده‌اند. از هوش و خلاقیت خود استفاده کنید و به چیزهای بزرگتر از سطح انتظارات خود فکر کنید.
ذهن شما انعطاف پذیر است. راه خود را بسوی موفقیت و ثروت بیابید. بدانید که در طول این مسیر احتمال شکست خوردن نیز وجود دارد، پس آن‌ها را بپذیرید. همانطور که موفقیت را از آن خود می‌دانید، اشتباهات خود را نیز قبول کنید. و همیشه و همیشه آرزوهای بزرگی در سر داشته باشید.

• اطراف خود را از دوستان موفق و ثروتمند پر کنید.

روابطی که ما ایجاد می کنیم از خیلی جهات بر ما تاثیر می‌گذارند. دوستی‌ها نه‌تنها برای زندگی شخصی و حرفه‌ای شما حائز اهمیت هستند، بلکه ارتباط عمیقی بین دوستان و میزان ثروت شما وجود دارد. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، منطقی است که با افرادی که ثروتمند و موفق هستند، دوست شوید.

وقت گذراندن با افراد موفق می‌تواند طرز فکر شما را درباره پول و ثروت تغییر دهد. برقراری روابط اجتماعی و ایجاد ارتباط با افراد ثروتمند و موفق سبب می‌شود درهای موفقیت به روی شما باز شود و شما را به سوی هدفتان سوق دهد.

• ذهنتان را دائما ارتقا دهید.

افراد ثروتمند و موفق، مدام در حال مطالعه و یادگیری مسائل جدید هستند. آن‌ها از طریق کسب اطلاعات، دانش، تجربه‌ها و بینش‌های جدید به طور مداوم در حال ارتقای ذهنی خود هستند.

دستیابی به ثروت مسلتزم صرف زمان و تلاش بی‌وقفه است. یادگیری و رشد به شما کمک می‌کند تا با تغییرات سازگار شوید و تصمیمات مالی بلند مدتی بگیرید تا شما را به هدف مورد نظرتان که ثروتمند شدن است، برساند.

امتیاز مقاله: 1

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا