15 قدم برای پولدار شدن در 30 سالگی- بخش اول

15 قدم برای پولدار شدن در 30 سالگی- بخش اول

هیچ سنی برای موفق شدن و پولدار شدن زود نیست. اگر حتی به‌تازگی شغل و کسب و کار خود را آغاز کرده‌اید، زمان آن رسیده تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

برای پولدار شدن و دستیابی به موفقیت مالی، مسیر مشخصی وجود ندارد، اما به جای رویاپردازی درباره درآمدهایتان، بهتر است از اطلاعات مفیدی که در این بخش برای شما فراهم کرده‌ایم، استفاده کنید. اگر در سنین بیست تا سی سالگی هستید، قدم‌های زیر را بردارید تا در سی سالگی موجودی حساب‌های بانکیتان لبریز شود.

• داشتن برنامه‌ریزی مناسب

برای رسیدن به موفقیت مالی و پولدار شدن، در ابتدا به یک برنامه‌ احتیاج دارید. همچنین، در دراز مدت شما باید بودجه معینی داشته و به آن پایبند باشید. برنامه‌ریزی مالی و تعیین بودجه مشخص، سبب می‌شود پایین‌تر از سطح انتظار خود زندگی کنید و منطقی و بافکر پول خرج کنید؛ این موارد گام‌های مهمی در رسیدن به موفقیت مالی است.

پایبندی به سقف بودجه‌تان باعث می‌شود مخارج زندگی‌ شما کاهش یابد. بودجه‌ ای که شما مشخص می‌کنید باید پاسخگوی هزینه‌های ماهانه شما باشد و بهتر است مقداری از بودجه ماهانه خود را کنار بگذارید تا در مواقع اضطراری و اورژانسی برای خرج‌های پیش‌بینی نشده هزینه کنید.

• افزایش درآمد بالقوه

اگر می خواهید ثروتمند شوید، باید بر روی شغلی تمرکز کنید که به شما در کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند. پیدا کردن راه‌کارهایی برای کسب درآمد بیشتر، گام مهمی در جهت ثروتمند شدن است. آیا وقت آن است که درخواست اضافه حقوق کنید؟ آیا بهتر است به فرصت‌های شغلی که باید به آن نگاه کنید، بپردازید؟ از خودتان بپرسید آیا می توانید مدرک یا گواهی معتبری در حوزه کاری خود کسب کنید. چه کاری می توانید برای به حداکثر رساندن درآمد خود انجام دهید؟

• چندین جریان درآمد داشته باشید.

شما هرگز با داشتن تنها یک منبع درآمد ثروتمند نخواهید شد. هر کسی که در مورد ثروتمند شدن جدی است، نیاز به ایجاد چندین جریان‌ درآمدی مانند داشتن شغل دوم یا نیمه وقت دارد. آیا شما می توانید خدمتی را ارائه دهید و یا محصولی را به فروش برسانید؟

نظر شما درباره ایجاد یک کسب و کار خانگی چیست؟ شاید این یکی از حوزه‌‌های مورد علاقه شما باشد. آیا ایده‌ای برای تولید و ایجاد یک محصول خاص دارید؟ آیا دوست دارید در فضای آنلاین به فروش محصولات بپردازید؟ خلاق باشید و خارج از چارچوب فکر کنید.

• درآمدهای غیرفعال ایجاد کنید.

درآمد‌های غیر فعال، دارایی‌هایی هستند که بدون انجام کاری از جانب شما برایتان درآمدزایی دارند. این نوع درآمد کلید اصلی در تولید خودکار ثروت در طول زمان است. از دیگر مثال‌های درآمدهای غیرفعال می‌توان به جمع‌آوری حق امتیاز کتاب‌هایی که قبلا نوشته‌اید، فروش محصولات دیجیتال نظیر کتاب‌های الکترونیکی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش مجازی و فروش ویدئوهای آنلاین اشاره کرد.

همچنین، اجاره دادن فضاهای خالی بیرون خانه، ایجاد فروشگاه آنلاین و عضویت در اپلیکیشن‌های خرید که امتیازاتی در ازای هر خرید به شما می‌دهند، نمونه‌هایی از درآمدهای غیرفعال محسوب می‌شوند.

• هزینه های زندگی خود را کاهش دهید.

برای ایجاد ثروت، شما باید با صرفه‌جویی زندگی کنید. بسیاری از مردم ثروتمند خودروهای گران قیمت سوار نمی‌شوند و یا در خانه‌های مجلل زندگی نمی‌کنند. آن ها هزینه‌های زندگی خود را تا حد ممکن پایین نگه می‌دارند تا بتوانند از درآمد مازاد خود برای ادامه سرمایه‌گذاری در فرصت‌های ایجاد ثروت استفاده کنند.
هر چه پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشید، می‌توانید سریع‌تر ثروت جمع کنید. شما باید هزینه‌های اضافی خود را حذف کنید و به دنبال راهکارهایی برای حذف قبض‌های انرژی خود باشید. بهتر است بجای خودرو شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

• شرکت خود را راه اندازی کنید.

اگر شما می خواهید تا ۳۰ سالگی ثروتمند شوید، باید به فرصت‌های ایجاد ثروتی نگاه توجه کنید که زود بازده‌تر از سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت و سنتی باشند. یکی از این راهکارها، وارد شدن به بازی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار خودتان است. زمانی که کسب وکار خود را داشته باشید، پتانسیل نامحدودی برای کسب درآمد دارید، اگر چه شما باید ریسک بیشتری را نیز در نظر بگیرید. اگر شما کارمند شرکتی باشید نیاز به پرداخت مالیات ندارید، اما هنگامی که صاحب یک کسب و کار می‌شوید ملزم به پرداخت مالیات هستید. در حوزه‌‌هایی وارد فعالیت و ایجاد کسب و کار شوید که به آن علاقه‌مند هستید یا اطلاعات کافی در آن زمینه دارید.

در بخش دوم 15 گام برای پولدار شدن در سی سالگی با ما همراه باشید تا راه‌کار‌های دیگری در این زمینه به شما معرفی کنیم.

امتیاز مقاله: 1

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا