راه‌کارهایی برای پیدا کردن سرمایه‌گذار برای استارت آپ‌ها

راه‌کارهایی برای پیدا کردن سرمایه‌گذار برای استارت آپ‌ها

اگر طرح و کسب و کار برای استارت آپ خود دارید، می‌دانید به چه میزان کمک مالی نیاز دارید و در چه جاهایی می‌خواهید از این سرمایه استفاده کنید، زمان آن رسیده که به دنبال یک سرمایه‌گذار بگردید. این مرحله ممکن است ابتدا ترسناک و مشکل به نظر برسد، اما همیشه با داشتن آمادگی لازم می‌توان بهتر مسیر را انتخاب کرد. در این بخش، ما راه‌کارهایی را برای جذب سرمایه‌گذار به شما معرفی می‌کنیم. به یاد داشته باشید که ممکن است مجبور شوید با صدها سرمایه‌گذار مذاکره کنید تا به نتیجه برسید و یک سرمایه‌گذار مناسب برای استارت آپ خود پیدا کنید. حتی بنیان‌گذاران استارت آپ‌های موفق نیز قبل از پیداکردن سرمایه‌گذار، تلاش‌های زیادی کرده‌اند و با سرمایه‌گذاران گوناگونی مذاکره کرده‌اند تا موفق شوند. در اینجا ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا برای استارت آپ خود سرمایه‌گذار پیدا کنید.

• پلتفرم‌های راه‌اندازی استارت آپ

برخی شرکت‌ها پلتفرم‌هایی راه‌انداز کرده‌اند که در آن اطلاعات، مطالعات و کمک‌هایی در تمامی زمینه‌ها جهت راه‌اندازی کسب و کارها ارائه شده است که یکی از آن‌ها، روش‌های ارتباط گرفتن با سرمایه‌گذاران است. شرکت‌هایی وجود دارند که در آن، سرمایه‌گذاران به شیوه کارآمدی گرد هم آمده‌اند تا کسب و کارهای کوچک بتوانند به‌راحتی به آنان دسترسی پیدا کنند. Startups.co و Gust نمونه‌های بارز اینگونه شرکت‌ها هستند که میلیون‌ها عضو دارند و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای از طریق آن‌ها در استارت آپ ها انجام می‌شود.

• فرشتگان سرمایه‌گذاری

شما ممکن است بتوانید فرشتگان سرمایه‌گذاری پیدا کنید که نه‌تنها در استارت آپ شما سرمایه‌گذاری می‌کنند، بلکه شانه به شانه شما حرکت کرده، شما را راهنمایی می‌کنند و علاوه‌بر دادن مشاوره، این امکان را به شما می‌دهند تا با مخاطبین آن‌ها ارتباط برقرار کنید. funded.com و انجمن فرشتگان سرمایه‌گذار نمونه‌های اینگونه شرکت‌ها هستند که در آن‌ها هزاران سرمایه‌گذار اطلاعاتی درباره انواع سرمایه‌گذاری ارائه کرده‌اند.

• سایت‌های سرمایه‌گذاری جمعی

در سایت‌های سرمایه‌گذاری جمعی، شما می‌توانید به گروه‌های مختلفی از سرمایه‌گذاران دسترسی داشته باشید؛ از مردم عامی گرفته تا سرمایه‌گذاران معتبر که به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های نو هستند، در این سایت‌ها حضور دارند.

هر سایت سرمایه‌گذاری جمعی برای ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران، شیوه خاص خود را دارد. بنابر این، قبل از هر اقدامی، این سایت‌ها را به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهید و سایتی را که در راستای اهداف راهبردی کسب و کار شما است، انتخاب کنید.

• شتاب‌ دهنده‌ها و مراکز رشد

استارت آپ شما همانند فرزند شماست و شما قطعا تمام تلاش خود را می‌کنید تا رشد کند و به شکوفایی برسد. بنابراین، شما می‌توانید با کمک شتاب‌ دهنده‌ها یا مراکز رشد، به منابع مورد نیاز سرمایه‌گذاری برای رشد و موفقیت استارت آپ خود دسترسی پیدا کنید. این نوع سرمایه‌گذاران در وحله اول علاقمند هستند تا ایده شما را به یک مدل کسب و کار تبدیل کنند و در ضمن برای رسیدن به این هدف، سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

شتاب‌ دهنده‌ها و مراکز رشد گاهی حتی فضای لازم برای ایجاد دفتر کار هم در اختیار شما قرار می‌دهند تا به راحتی و به طور مستقیم بتوانند با شما کار کنند. به دلیل این که این در این فضاها استارت آپ‌های دیگری نیز وجود دارند، شما می‌توانید با دیگران تبادل نظر کنید، از ایده‌های آنان بهره‌مند شوید و در نتیجه رشد کنید.

برخی شتاب‌ دهنده‌ها در مقابل سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهند، ممکن است بخشی از سهام استارت آپ شما را بخواهند، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه میزان از سهام کسب و کارتان را واگذار کنید.

شتاب‌ دهنده‌های استارت آپ علاوه بر دادن مشاوره و سرمایه‌گذاری، شما را با دیگر سرمایه‌گذاران نیز آشنا می‌کنند.

• نهادهای سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای کوچک

نهادها و موسساتی وجود دارند که به کسب و کارهای کوچک امتیازها و وام‌هایی می‌دهند و این دقیقا چیزی است که استارت آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک به آن نیاز دارند. این نهادها در قبال سرمایه‌گذاری و یا اهدای وام به بنیان‌گذاران، دخالتی در کسب و کار آن‌ها نکرده و طلب سهم نیز نمی‌کنند.

• سایت‌های حرفه‌ای شبکه‌های اجتماعی

بجز لینکدین که در آن می‌توان سرمایه‌گذاران زیادی پیدا کرد، شبکه‌های اجتماعی بسیاری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با انواع سرمایه‌گذاران در صنایع مختلف و کسب و کارهای گوناگون در ارتباط باشید. در این سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانید حتی با سرمایه‌گذاران دیگر کشورها که علاقمند به سرمایه‌گذاری در سراسر دنیا و انتقال کالا یا خدمات شما به کشور خود هستند، ارتباط برقرار کنید. از جمله سایت‌های شبکه اجتماعی که در آن می‌توان با سرمایه‌گذاران ارتباط ایجاد کرد، می‌توان به Xing، Plato، Startup Nation، EFactor و Meetup اشاره کرد.

• شرکت‌های سهامی خاص

یکی از روش‌های سنتی برای پیدا کردن سرمایه‌گذار، شرکت‌های سهامی خاص هستند که از رقم‌های کوچک تا سرمایه‌‌های کلان در کسب و کارها سرمایه‌گذاری می‌کنند. این شرکت‌ها در کسب و کارهایی در صنایع مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند که پتانسیل رشد بسیاری داشته باشند. هدف این شرکت‌ها فروش سهام خود چند سال بعد از سرمایه‌گذاری و رسیدن به سود قابل توجهی حاصل از سرمایه‌گذاری در استارت آپ شما است.

بر اساس مطالعات انجام شده در ایالات متحده، شرکت‌های خصوصی در سال 2012 حدود 374 بیلیون دلار در بیش از 2100 شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

• بازایابی شخصی

شما علاوه‌بر این راه‌کارهایی که در اینجا معرفی کردیم، می‌توانید از طریق بازاریابی شخصی نیز سرمایه‌گذار پیدا کنید. یعنی باید در وبسایت‌ها، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و دیگر رسانه‌هایی که سرمایه‌گذاران در آن حضور دارند، عضو شوید و با آنان ارتباط برقرار کنید.

• خانواده و دوستان

پیدا کردن سرمایه‌گذار در میان دوستان و اعضای خانواده کار دشواری نیست، زیرا آنان اولین کسانی هستند که شما را باور دارند و علاقمند هستند تا شما را در رسیدن به موفقیت یاری دهند. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید از این روش سرمایه‌گذار انتخاب کنید، روابط خویشاوندی و دوستانه را از کار جدا کنید و همه جوانب کار از جمله ریسک‌های سرمایه‌گذاری را به صورت شفاف توضیح دهید و بر روی کاغذ بیاورید. آن‌ها باید از این که ممکن است روزی سرمایه خود را از دست بدهند، آگاهی داشته باشند؛ وگرنه خانواده و دوستان خود را از دست خواهید داد.

هیچ‌گاه در تلاش برای پیدا کردن سرمایه‌گذار ناامید نشوید و تلاش کنید تا سرمایه‌گذاری را پیدا کنید که در راستای اهداف کسب و کار شما باشد. اگر دست از تلاش بردارید و متوقف شوید، هرگز به هدف خود نخواهید رسید.

به نظر شما کدام یک از این راه‌کارهای ارائه شده جهت یافتن سرمایه‌گذار برای کسب و کار شما مناسب‌تر است؟ سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز مقاله: 1

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا