چطور با مشتریان خود روابط پایدار ایجاد کنیم؟ (بخش دوم)

چطور با مشتریان خود روابط پایدار ایجاد کنیم؟ (بخش دوم)

• شخصی‌سازی کنید.

زمانی که ارتباطات اولیه خود را با مشتریان برقرار کردید و آن‌ها را جذب کردید، سعی کنید تا آن‌ها را حفظ کنید. از طریق ابزارهای تحلیل وب، رفتارها و عادت‌های خرید مشتریان را شناسایی کنید، تا محتواهای ارسالی برای آن‌ها را شخصی‌ سازی کنید. مثلا می‌ توانید پیشنهادهای مناسب و اطلاعاتی راجع به محصولات جدید در اختیار آن‌ها قرار دهید و در مورد چگونگی استفاده بهتر از پروفایلشان آن‌ها را راهنمایی کنید.

فقط بر روی پول گرفتن و کسب درآمد از مشتریان خود تمرکز نکنید. این یک ارتباط دو طرفه است، بنابراین، اگر کسب و کار کوچکی دارید، کارهایی مثل ارسال پیام در روز تولد مشتریان، می‌ تواند بسیار کارساز و تاثیرگذار باشد.

• با سلیقه‌ها و نگرش‌های مختلف مشتریان خود را وفق دهید.

بعضی از مشتریان زمان کافی برای گوش دادن به راهنمایی‌ ها و وقت گذاشتن برای محتواهای شما ندارند(حتی اگر این محتواها مفید باشد.) در حالی که برخی دیگر از مشتریان از تمامی این مشاوره‌ ها و محتواها استفاده می‌کنند. بنابراین، هنگام راه‌ اندازی یک کسب و کار، درک شخصیت‌های مختلف و سازگاری با دیدگاه‌های گوناگون مشتریان، از اهمیتی بالایی برخوردار است.

اگر مشتریان حساسی دارید، بیش از حد به آن‌ها توجه نکنید، اما هنگامی که سوالی از شما می‌ پرسند، قطعا به راهنمایی و مشاوره تخصصی شما نیاز دارند. این مسئله در فروش آنلاین اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ در حالی که هنگام برقراری یک مکالمه تلفنی، ممکن است نظر طرف مقابل به‌ کلی عوض شود.

• صداقت داشته باشید

یک رابطه قدرتمند و مستحکم بر پایه‌ی صداقت بنا می‌شود و اعتماد زمانی شکل می‌ گیرد که افراد با یکدیگر صداقت داشته باشند. گاهی‌ اوقات یک پاسخ صادقانه از فروش سریع بهتر است، در این صورت، مشتری صداقت شما را تحسین خواهد کرد و اگر در آینده خدمات مشابهی بخواهد دفعه بعد هم به شما مراجعه خواهد کرد.

هیچ‌ گاه صداقت را از مشتریان دریغ نکنید، زیرا فقط اعتبار شما خدشه‌ دار خواهد شد. اگر افراد بتوانند به‌ راحتی نظرات شخصی خود را ابراز کنند و با آن‌ ها با احترام برخورد شود، به مشتریانی وفادار تبدیل خواهند شد.

• ارتباطات شخصی برقرار کنید.

بسته به نوع و حوزه کاری شما، بهتر است با مشتریان خود ارتباطات شخصی برقرار کنید. اگر در یک فروشگاه کار می‌ کنید، چندین حساب کاربری را مدیریت می‌کنید و با مشتریان ثابت تمام مدت در اتباط هستید، این کار برای شما راحت‌تر است.

• مثبت باشید.

هنگامی که مشغول کسب و کارتان هستید، جایی برای نگرش‌های منفی نباید وجود داشته باشد. در برخورد با مشتریان، لازم است مشکلات شخصی خود را کنار بگذارید و با روی خوش با آنان برخورد کنید. حتی اگر مشتری به شما انرژی منفی داد، نباید تحت تاثیر آن قرار بگیرید.

اگر مشتری یا رقیب شما درباره برند شما بدگویی کرد، شما آن را دامن نزنید؛ زیرا هدف شما این است که برند شما بدون حاشیه باشد. بنابراین از بدگویی در مورد رقبا یا مشتریان خود خودداری کنید، زیرا با این کار آن‌ها در آینده از ادامه همکاری با برند شما خودداری خواهند کرد.

• در انجام کارها سرعت داشته باشید.

در دنیای دیجیتال امروز، مشتریان انتظار پاسخ‌های سریع از جانب شما را دارند. آن‌ها نمی‌خواهد 24 ساعت صبر کنند تا از امور مشتریان یک شرکت پاسخی دریافت کنند و سه روز دیگر هم منتظر باشند تا مشکلشان رفع شود. برای پاسخ سریع به مشتریان می‌توانید از پیام‌رسان‌ های شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید تا مشتریان بتوانند با شما ارتباطات موثر و پایداری برقرار کنند.

از طریق این روش‌های مفید، می‌توانید مشکلات جاری خود را در زمینه ارتباط با مشتریان حل کنید، ارتباطات مستحکم با مشتریان جدید برقرار کنید و کسب و کار خود را به مدارج بالا برسانید.

شما چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید؟ در بخش دیدگاه، سوالات و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

امتیاز مقاله: 1

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا