چگونه به یک کارآفرین تبدیل شویم؟ (بخش دوم)

چگونه به یک کارآفرین تبدیل شویم؟ (بخش دوم)

در بخش اول چگونه به یک کارآفرین تبدیل شویم، مزایای راه‌ اندازی کسب و کار و کارآفرین شدن را یادآور شدیم و همچنین اشاره کردیم که برای رسیدن به این هدف، راه دشواری در پیش دارید. در این بخش به چندین نکته دیگر برای کارآفرین شدن می‌ پردازیم.

• ارتباط گرفتن با دیگران

ارتباط موثر گرفتن برای توسعه و رشد شرکت شما ضروری است. وقتی سوار قطاری می‌ شوید، تا به سالن غذاخوری نروید و ناهار صرف نکنید، نمی‌ دانید چه افرادی در آن قطار هستند. بنابراین برای که بتوانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید، بهتر است در رویدادهای مختلف شرکت کنید و از هر فرصتی برای ارتباط گرفتن استفاده کنید.

همچنین می‌ توانید از طریق لینکدین، با حرفه‌ای‌ های صنعت خود در ارتباط باشید و از محتوا های آنان بهره ببرید. در این فضا، کسب و کار شما فرصت دیده شدن پیدا می‌کند.

• مهارت‌های لازم را داشته باشید.

هر کسی می‌ تواند کارآفرین شود، اما برای این که کارآفرین موفقی شوید، باید مجموعه‌ ای از مهارت‌ ها را داشته باشید. به طور مثال، داشتن مهارت‌ های درون‌ فردی و ارتباطی برای بیان آنچه در ذهن شماست، لازم است.

بعلاوه، شما باید مهارت‌ های تخصصی مرتبط با حوزه کاریتان را کسب کنید تا دانش کافی برای هدایت کسب و کارتان را داشته باشید، از جمله این مهارت‌ ها می‌ توان دانش تجارت، امور مالی، فناوری اطلاعات و بازاریابی دیجیتال را نام برد.

• به سلامتی خود اهمیت بدهید.

شاید بپرسید سلامتی و کارآفرینی چه ارتباطی به هم دارند، اما بدون سلامت جسمی و روانی، شما ممکن است به‌ سادگی دچار بیماری بشوید و از انجام کارها عقب بمانید.

بیشتر کارآفرینان موفق، ورزش را در کارهای روزانه خود می‌ گنجانند. به طور مثال، مدیرعامل شرکت اپل، ساعت 3:45 صبح از خواب بیدار می‌ شود تا قبل از رفتن به شرکت، برای ورزش به باشگاه برود.

• منعطف باشید.

سازگاری و انعطاف‌ پذیری کلید اصلی موفقیت در کارآفرینی است. توانایی تغییر استراتژی‌ها، پیش‌گرفتن مسیرهای جدید و یافتن راه‌ حل‌های سریع، رمز رسیدن به موفقیت و سرپا نگهداشتن یک شرکت است.

بعنوان یک کارآفرین، از شما انتظار می‌ رود تا کارهایی که خارج از برنامه و ناگهانی پیش می‌ آیند را بتوانید انجام دهید. اگر نمی‌ توانید از عهده موقعیت‌ های پیش‌بینی نشده بربیایید، اصلا به‌ دنبال کارآفرین شدن نروید.

• از یک سیستم حمایتی خوب بهره‌مند شوید.

راه‌ اندازی کسب و کار بدون کمک دیگران بسیار استرس‌آور است و شما حتما به یک سیستم حمایتی خوب نیاز خواهید داشت. شما باید از مشاوره و راهنمایی افراد دیگر تیم بهره‌مند شوید و برای نظر آن‌ها ارزش قائل شوید.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، این سیستم حمایتی می‌ تواند در قالب شریک تجاری باشد تا به یکدیگر بتوانید تکیه کنید و از حمایت هم برخوردار شوید. این‌ گونه افراد می‌ توانند راه‌ حل‌ های منطقی برای حل مشکلات ارائه کنند و از گفتن حقیقت نمی‌ ترسند.

• خود را به چالش بکشید.

اگر می‌ خواهید به کارآفرین موفقی تبدیل شوید، باید خود را به چالش بکشید و هر از چند گاهی از منطقه ایمن خود بیرون بیایید. مارک زاکربرگ را به طور مثال در نظر بگیرید، اگرچه او با راه‌اندازی فیسبوک به موفقیت دست پیدا کرد، اما با انجام کارهای جدید، همواره در حال به چالش کشیدن خود است.

بعنوان یک کارآفرین، شما باید همواره به فکر رشد و توسعه محصول و برند خود بوده و به‌ دنبال پاسخ‌ها و راه‌حل‌هایی برای مشکلات جدید پیش‌رو باشید.

• اهداف خود را تعیین کنید.

هدف‌ گذاری روزانه و نیز بلند مدت موجب می‌ شود تا کسب و کار شما روی نظم حرکت کند و به اهدافی که هنگام شروع در نظر گرفتید، برسد. هدف گذاری به ارزیابی موفقیت و شناسایی مشکلات نیز کمک می‌کند.

فرض کنید تیم تولید شما در رسیدن به اهداف با شکست مواجه شده است، این مسئله نشان می‌ دهد که یک جای فرآیند تولید ایراد دارد و برای حل این مشکل به توجه بیشتری نیاز است. اگر هدفی مشخص نکرده باشید، هیچ‌ گاه متوجه مسئله نخواهید شد.

• مزایا و معایب را بدانید.

کارآفرین شدن مزایا و معایب بسیاری دارد. از مهمترین و واضح‌ ترین مزیت‌های کارآفرین شدن، استقلال، دریافت سود کسب و کار خود، کار کردن در زمینه‌ای است که به آن باور دارید و نیز تعادل در زندگی و کار است.

از معایب کارآفرین شدن می‌توان به احتمال شکست و از دست دادن تمام سرمایه، نداشتن حقوق ماهیانه تضمین شده و ساعت‌ها کار بی‌وقفه برای رسیدن به نتایج مطلوب، اشاره کرد. بنابراین، قبل از این که به راه‌ اندازی کسب و کار خودتان فکر کنید، باید فهرستی از مزایا و معایب تهیه کنید.

• بلندپرواز باشید.

در ابتدای کار، شما انگیزه پیشرفت و رویارویی با چالش‌ها را دارید. پس از گذشت چند سال، صاحبان کسب و کار اغلب انگیزه خود را برای مواجه شدن با مشکلات از دست می‌دهند.

جنگیدن، تسلیم نشدن و تلاش برای رسیدن به موفقیت، از مهمترین ملزومات پیروزی هستند. هیچ وقت نباید منتظر کسی باشید تا مسائل شما را حل کند، بلکه خود شما باید کنترل اوضاع را در دست بگیرید و به جایی که می‌خواهید برسید.

• استخدام افراد باهوش

آخرین رمز کارآفرین شدن، شناسایی نقاط قوت و ضعف است. برای این منظور، باید افراد مناسبی را استخدام کنید تا به پیشرفت کسب و کار شما کمک کنند. به طور مثال، اگر در امور مالی سررشته‌ای ندارید، حسابداران باهوش را استخدام کنید تا مسئولیت این بخش از کسب و کار را به‌ عهده بگیرند.

با داشتن ذهنیت درست و علاقه، شما می‌توانید به کارآفرینی موفق تبدیل شوید. فقط به یاد داشته باشید که از این نکات برای موفق شدن در این مسیر، استفاده کنید.

آیا نکات دیگری برای انگیزه دادن به کارآفرینان به ذهن شما می‌ رسد؟ چنانچه نظر یا تجربه جالبی درباره کارآفرینی دارید، در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

امتیاز مقاله: 1

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا