آشنایی با 40 عادت کارمندان بسیار موفق- بخش اول

آشنایی با 40 عادت کارمندان بسیار موفق- بخش اول

آیا می‌دانید کارمندان بسیار موفق، همان‌هایی که مدام در حال گرفتن ترفیع، افزایش حقوق و کسب موقعیت‌های شغلی بهتر هستند، چه کارهایی انجام می‌دهند که دیگران نمی‌کنند؟

در این بخش، بهترین شیوه رفتاری کارمندان بسیار موفق را به شما معرفی می‌کنیم. خبر خوب این است که تمامی این الگوهای رفتاری و عادت‌ها را شما نیز از همین حالا می‌توانید به کار ببندید.

• آن‌ها به مهارت‌های مورد نیاز برای شغل آینده خود فکر می‌کنند.

بیشتر ما سعی می‌کنیم تا مهارت‌هایی را که در شرح شغلی‌مان تعریف شده‌اند، به بهترین نحو کسب کنیم. اما افردی موفق‌ تر خواهند بود که به فکر کسب موفقیت در شغل بعدی و آینده خود هستند و بر روی تقویت همان مهارت‌ها تمرکز می‌کنند. آیا می‌دانید که کدام یک از مهارت‌هایتان را باید ارتقا دهید؟

• آن‌ها در جلسات کاری صحبت می‌کنند.

هنگامی که در یک جلسه کاری بزرگ و شلوغ هستید، ممکن است به دلیل حضور مدیران و یا متوجه نشدن محتوای جلسه، فقط بنشینید و به حرف‌های دیگران گوش کنید. اما افرادی از دیگران پیشی می‌گیرند که بدون کسب اجازه یا بدون این که از آن‌ها خواسته شود، شروع به صحبت می‌کنند؛ زیرا این دسته از افراد مطمئن هستند سایرین می‌دانند آن‌ها حرفی برای گفتن دارند. حتی اگر پیشنهادی ندارید، می‌توانید در حمایت از نظرات همکارتان چیزی بگویید و یا سوالی مرتبط با بحث در حال انجام مطرح کنید.

• لباس پوشیدن آن‌ها مطابق شغلی است که می‌خواهند.

ممکن است نکات زیادی را تا به امروز در مورد نحوه لباس پوشیدن در محل کار شنیده باشید، اما باید بگوییم که این مسئله واقعا در شغل شما تاثیرگذار است. افرادی در محل کار موفق‌ترند که نه‌تنها شبیه مدیران خود لباس می‌پوشند، بلکه شیوه رفتاری آن‌ها با دیگران را در محیط کار به کار می‌گیرند، همان گونه با دیگران تعامل می‌کنند و به سبک آنان کار می‌کنند.

• آن‌ها تلاش می‌کنند مدیران خود را بشناسند.

اگر رئیس یا مدیرتان، شناختی از شما نداشته باشد، گرفتن ترفیع از او کار بسیار سختی خواهد بود. بنابراین، برای موفق شدن در محیط کار بهتر است مدیران بخش خود را بشناسید.

• آن‌ها می‌دانند که چطور با مدیران خود ارتباط برقرار کنند.

اگر تابحال در جلسات مدیران شرکت کرده باشید، حتما می‌دانید که مدیران ارشد به شیوه متفاوت‌تری نسبت به سایرین، با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید به آن درجه شغلی برسید، باید شیوه صحبت کردن آنان را یاد بگیرید.

• آن‌ها در مواجهه با مدیران ارشد خود دچار ترس و اضطراب نمی‌شوند.

افراد موفق در برخورد با مدیران ارشد خود، به جای این که خجالت‌زده شوند یا بترسند، از موقعیت بهترین استفاده را می‌کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

• مسئولیت‌پذیر هستند.

بیشتر افراد در زمانی که با چالش‌های کاری روبرو می‌شوند، یا پروژه به بن‌بست می‌خورد و یا فقدان کار گروهی در محیط شغلی دیده‌ می‌شود، خود را به راحتی کنار می‌کشند و می‌گویند: "کار بیشتری از من ساخته نیست." اما بالعکس، افراد بسیار موفق، اقدام و عمل می‌کنند.

• آن‌ها به دنبال موقعیت‌های رهبری هستند.

افرادی که به دنبال پیشرفت شغلی هستند، منتظر نمی‌‌مانند که فرصت‌های رهبری به سمت آن‌ها بیاید، بلکه همواره به دنبال این موقعیت می‌گردند تا ببینند کجا به یک رهبر نیاز هست تا از این فرصت استفاده کنند. افراد موفق، هنگامی که فرصت رهبری یک پروژه گروهی باشد یا شرکت برای آموزش کارمندان جدید و تازه‌وارد به داوطلب احتیاج داشته باشد، از موقعیت استفاده کرده و مشارکت می‌کنند.

• آن‌ها تلاش می‌کنند تا در سازمان با افراد دیگر متحد شوند.

بیشتر افراد همواره سخت کار می‌کنند تا مدیران خود را تحت تاثیر قرار دهند. اما افراد بسیار موفق سخت تلاش می‌کنند تا همه پرسنل سازمان را از کارمند بایگانی و منشی شرکت گرفته تا همکاران و مدیران ارشد خود، تحت تاثیر قرار دهند، زیرا می‌دانند که بدون داشتن یک تیم پشتیبان، قدرتی نخواهند داشت.

• آن‌ها به دیگران توجه کامل دارند.

گوش کردن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که کارمندان در پی کسب و بهبود آن هستند و کارمندانی موفق‌تر هستند و قدرت رهبری پیدا خواهند کرد که این مهارت را در خود تقویت کرده‌اند. توجه به افراد به طور مساوی، ایجاد انگیزه و انرژی در دیگران و کمک به آن‌ها و توجه به طرز فکر و نظرات آن‌ها قدرتی فراتر از حد تصور دارد.

• آن‌ها حرفه‌ای عمل می‌کنند.

آیا می‌خواهید مدیری داشته باشید که کارهای خود را در موعد مقرر انجام نمی‌دهد، فراموش ‌می‌کند که به ایمیل‌ها پاسخ دهد و پشت سر کارمندان دیگر حرف می‌زند؟ البته که نه. پس اگر می‌خواهید در کار خود موفق شوید، شما هم نباید این رفتارها را از خود نشان دهید.

• در جلسات کاری سروقت حضور دارند.

افراد موفق‌تر، در جلسات کاری بموقع حضور پیدا می‌کنند تا دور میز جلسه بتوانند بنشینند و جزو افرادی نباشند که در انتهای اتاق جلسه قرار گرفته‌اند.

• آن‌ها همانند مدیران فکر می‌کنند نه کارمندان

کارمندان همیشه منتظرند تا به آن‌ها بگویند چه کار کنند، اما مدیران در مورد آن چه باید انجام شود، بصورت استراتژیک فکر می‌کنند. کارمندان کار خودشان را به خوبی انجام می‌دهند، اما مدیران برایشان مهم است که خروجی کار گروه خوب باشد؛ بنابر این، روی کار سایرین نیز نظارت دارند، در صورت نیاز به آنان کمک کرده و برای بهبود انجام کار تلاش بیشتری می‌کنند. افرادی هم که به دنبال پیشرفت شغلی هستند، همانند مدیران عمل می‌ کنند.

• آن‌ها دستاوردهای شغلی خود را ثبت می‌کنند.

متاسفانه حتی اگر رئیس شما همیشه بداند که کارمند خوبی هستید و کارهای خود را به بهترین نحو انجام می‌دهید، هرگز تاریخچه دستاوردهای شغلی شما را ثبت نمی‌کند. به همین دلیل است که افراد بسیار موفق شماره‌های سفارش‌های فروش خود، نتایج پروژه‌ها و نظرات خوب مشتریان و مراجعین راجع به خود را در جایی ثبت و نگهداری می‌کنند.

• آن‌ها بیشتر نتیجه‌گرا هستند تا عملگرا

در محیط کارتان، همانند رزومه کاری، فقط از کارهایی که انجام داده‌اید نگویید، بلکه در مورد نتایج کیفی کارتان صحبت کنید. مثلا بگویید: " هفته گذشته در جلسه تامین کالا توانستم 10 درصد تخفیف بگیرم، و این باعث می‌شود تا سال آینده 200 میلیون تومان در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی شود. جلسه تامین هفته پیش عالی پیش رفت."

• آن‌ها به کسانی که ترفیع شغلی گرفته‌اند توجه می‌کنند.

شیوه ترفیع گرفتن در جاهای مختلف، متفاوت است. بعضی شرکت‌ها به کارمندان فروش خود که بهترین عملکرد را داشته‌ اند ترفیع می‌دهند، بعضی دیگر به کسانی که در جلسات کاری خوب صحبت می‌کنند، اهمیت می‌دهند. حتی اگر الگوی واقعی و مشخصی وجود نداشته باشد، با نگاه کردن به افراد موفق در سازمان و آشنایی با شیوه عملکرد، عادت‌ها و دستاوردهای آنان، یاد می‌گیرید که چگونه در شغل خود پیشرفت کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با دیگر عادات کارمندان بسیار موفق آشنا کنیم.

امتیاز مقاله: 1

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا