تصمیم کانادا برای منع استفاده از پلاستیک‌های یک بار مصرف تا سال 2021

تصمیم کانادا برای منع استفاده از پلاستیک‌های یک بار مصرف تا سال 2021

به گزارش پلیمرمال، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پس از یک کنفرانس خبری اعلام کرد دولت کانادا قصد دارد تا از ابتدای سال 2021 استفاده از پلاستیک‌ های یک بار مصرف را در این کشور ممنوع کند. نخست وزیر کانادا گفت این ممنوعیت شامل کیسه‌های پلاستیکی، نی‌های نوشیدنی، بشقاب و کارد و چنگال‌های پلاستیکی خواهد بود.

جان ترودو در هفته گذشته اعلام کرد که علاوه‌ بر ممنوعیت پلاستیک‌ های یک بار مصرف، دولت او قصد دارد گام‌های مفیدی در زمینه کاهش آلودگی‌های ناشی از مواد پلاستیکی بردارد.

او به طور مشخص اعلام نکرد که چه محصولاتی منع خواهد شد، اما به نمونه‌هایی از این محصولات نظیر کیسه‌های پلاستیکی، نی‌های نوشابه، کارد و چنگال و بشقاب‌های یک بار مصرف اشاره کرد.

او گفت: "همه شما درباره آلودگی محیط زیست توسط محصولات پلاستیکی هم اخباری شنیده‌اید و هم عکس‌های فراوانی دیده‌اید. من بعنوان یک پدر برایم سخت است که به فرزندانم این مسئله را توضیح دهم. چطور می‌توانید نهنگ‌های مرده‌ای را در ساحل ببینید که معده آن‌ها پر از کیسه‌های پلاستیکی است؟"

این روزها پلاستیک در تمامی نقاط و اعماق اقیانوس آرام دیده می‌شود. کانادا با داشتن 151.019 مایل خط ساحلی، یک چهارم کل آب‌های تازه جهان را داراست. کانادا در حال پیوستن به کشورهایی است که در جهت کاهش مصرف پلاستیک‌ های یک بار مصرف گام‌های مفیدی برداشته‌اند. بر اساس گزارش سازمان ملل در سال گذشته، بیش از 60 کشور اقداماتی نظیر اعمال مالیات یا ممنوعیت استفاده در جهت کاهش تولید ضایعات پلاستیک انجام داده‌اند.

در اتحادیه اروپا نیز مصرف ده مورد از محصولات پلاستیکی یک بار مصرف که در سواحل اروپا پیدا شده‌اند، قرار است تا سال 2021 ممنوع شود. همچنین، اتحادیه اروپا فراخوانی مبنی بر بازیافت 90 درصد بطری‌های پلاستیکی تا سال 2025 داده است. اعضای اتحادیه اروپا قرار است روی جزئیات این ممنوعیت تا قبل از سال 2021 کار کنند.

نخست وزیر هند نیز که ماه گذشته برای دومین بار و برای 5 سال آینده بعنوان نخست وزیر انتخاب شد، در سال 2018 اعلام کرد که هند تا سال 2022 تمامی محصولات پلاستیکی یک بار مصرف را حذف خواهد کرد که طرح بسیار جالب توجهی برای دومین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید.

چین، پرجمعیت‌ ترین کشور جهان، با متوقف کردن خرید زباله‌های پلاستیکی از سایر کشورها، قصد دارد آلودگی‌های ناشی از مواد پلاستیکی را در کشور خود کاهش دهد. این مسئله باعث می‌شود دیگر کشورها، بازاری برای بازیافت زباله‌های پلاستیکی خود نداشته باشند.

ترودو افزود، کانادا در حال حاضر 10 درصد زباله‌های پلاستیکی خود را بازیافت می‌کند. او گفت دولت فدرال با استان‌ها و مناطق مختلف همکاری خواهد کرد تا اهداف و استانداردهایی برای تولیدکنندگان پلاستیک و خرده‌فروشان در نظر بگیرد تا آن‌ها در مورد زباله‌های پلاستیکی خود احساس مسئولیت بیشتری کنند. او همچنین از تلاش‌های وزیر محیط زیست کانادا برای ایجاد استراتژی ملی در جهت به صفر رساندن زباله‌های پلاستیکی، حمایت کرد.

ترودو گفت، این اقدام گامی بزرگ است اما ما می‌توانیم تا سال 2021 به اهداف خود برسیم.

امتیاز مقاله: 1

عضویـت در خبــرنامـه پلیمــر

از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید :

تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد

طراحی توسط طراحی سایت ودیانا